17 marca 2025 r. w godzinach rannych dla pieszych i rowerzystów, a ok. 11.00 dla pojazdów samochodowych otwarto nowy wiadukt w ciągu DW 906 w Lublińcu. Inwestycja objęła rozbiórkę i budowę nowego pięcioprzęsłowego wiaduktu o długość całkowitej 174,9 m, nad linią kolejową oraz ulicami Plebiscytową i Nową.
Umowę na realizację robót podpisano 22 grudnia 2022 r. z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym Banimex Sp. z o.o. z Będzina.
Odcinek drogi DW 906, wraz z istniejącym obiektem mostowym przewidzianym do rozbiórki, zamknięto dla ruchu drogowego 1 czerwca 2023 r. Na czas budowy wyznaczono niezbędne objazdy a dla ruchu pieszego uruchomiono tymczasową komunikację zastępczą.
W pierwszej kolejności wykonano rozbiórkę starego obiektu mostowego. Następnie wybudowano podpory nowego wiaduktu, przeprowadzono montaż przęseł dojazdowych, rozpoczynając jednocześnie w wytwórni produkcję konstrukcji stalowych łuków przęsła nadtorowego.
Montaż pierwszych elementów konstrukcji stalowej nad torami w Lublińcu nastąpił w marcu ubiegłego roku. Scalenie całej konstrukcji stalowej w sierpniu 2024 r. umożliwiło, z końcem września 2024 r., zabetonowanie płyty ustroju nośnego części nadtorowej wiaduktu. Nawierzchnię bitumiczną jezdni na całym odcinku przebudowywanej drogi DW 906 wykonano do połowy grudnia minionego roku. Prace zakończono w lutym br., zgodnie z warunkami umowy z wykonawcą.
W następstwie uzyskania pozytywnej Decyzji Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego dopuszczającej wiadukt do użytkowania, dziś, tj. 17 marca 2025 przywrócono ruch na przebudowanym wiadukcie w Lublińcu.
Koszt przebudowy wyniósł niecałe 42 mln złotych, z czego 30 mln złotych pochodziło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.






