DW 934 w Bieruniu zamknięta

Objazdy dla tranzytu. Zamknięcie DW 934

Dziś, tj 1 kwietnia br. została zamknięta dla ruchu DW 934 na długości ok. 600 m. Wyznaczono dwa objazdy. Dla ruchu tranzytowego i lokalnego (dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 T). Szczegóły na ilustracjach.

Na kolejnych ilustracjach przedstawione są zmienione szlaki dla pieszych i rowerzystów i tymczasowe trasy autobusów komunikacji publicznej.

W ciągu drogi krajowej 44 wprowadzono zawężenia, ograniczono kierunki ruchu i wyłączono sygnalizację świetlną. Zachowany został przejazd na wprost w relacji Tychy – Oświęcim ciągiem DK 44.

Zamknięcie DW 934 w Bieruniu związane jest z kompleksową przebudową DW 934 (ul. Wawelska), mającą na celu usprawnienie ruchu drogowego oraz zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu. Inwestycja obejmuje budowę tunelu pod liniami kolejowymi, zastępującego obecny przejazd kolejowy, oraz przekształcenie skrzyżowania z drogą krajową nr 44 (ul. Warszawska) w rondo.

Tunel pod torami będzie miał długość około 150 metrów i maksymalną głębokość 6 metrów. Jego realizacja wymaga wyburzenia dwóch obiektów: pustostanu za torami oraz tzw. „okrąglaka” przy skrzyżowaniu ulic Warszawskiej i Wawelskiej.

Zakres prac obejmuje:

  • przebudowę DW 934 na odcinku 600 metrów wraz z budową ronda na skrzyżowaniu z DK 44,
  • przebudowę DK 44 na odcinku 300 metrów,
  • budowę tunelu pod liniami kolejowymi wraz z przebudową układu torowego oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
  • budowę ścian szczelinowych,
  • budowę chodników i ścieżek rowerowych,
  • wykonanie odwodnienia i oświetlenia drogi.

Wartość inwestycji to ok. 67,18 mln zł. Zakończenie budowy tunelu i otwarcie DW 934 planowane jest na luty 2027 r. Konstrukcja przebudowywanej DW 934 została zaprojektowana z uwzględnieniem najnowszych dostępnych technologii. Warstwy bitumiczne zostaną wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych. Przewidywana trwałość wynosi 50 lat. Oznacza to, że w tym czasie nie będzie konieczności ich gruntownej przebudowy.

Realizacja tego przedsięwzięcia przyczyni się do poprawy płynności ruchu w Bieruniu, eliminując zatory spowodowane zamykaniem rogatek na przejeździe kolejowym, oraz zwiększy bezpieczeństwo ruchu.

do góry/span>