Zakończenie budowy mostu i nowego przebiegu DW 945 w Żywcu

Za­koń­czy­ła się bu­do­wa no­we­go mostu na Sole i przebu­do­wa u­kła­du ko­mu­ni­ka­cyj­ne­go śród­mie­ścia Żywca.

Przed nie­speł­na mie­sią­cem o­twar­to dla ruchu most na Sole, a dziś za­koń­czono całą bu­do­wę i o­twar­ty jest także póło­twar­ty tunel i nowy prze­bieg DW 945.

In­we­sty­cja, która nazwa się o­fi­cjal­nie „Obwod­ni­ca Żywca, jako nowy ciąg drogi wo­je­wódz­kiej nr 945, wzdłuż rzeki Soły, wraz z prze­bu­do­wą mostu nad rzeką Sołą, w ciągu drogi wo­je­wódz­kiej nr 945” roz­poczę­ła się 24 paź­dzier­nika 2013 roku, kiedy to pod­pi­sa­na zo­stała umowa mię­dzy in­we­sto­rem, ZDW w Ka­to­wi­cach a kon­sor­cjum Rubau Pol­ska Sp. z o. o. i Con­struc­ciones Rubau SA, które zo­bowią­za­ło się wy­ko­nać wszyst­kie ro­boty bu­dow­la­ne do 15 li­sto­pa­da 2014 roku. W trak­cie pod­pi­sy­wa­nia umowy pre­zes firmy Rubau Pol­ska za­pew­nił, że bu­do­wa zo­sta­nie za­koń­czona w ter­minie.

 

Nie­stety kon­sor­cjum firm Rubau i Rubau nie wy­wią­za­ło się z umowy. Za­koń­cze­nie wszyst­kich robót na­stą­pi­ło pra­wie rok póź­niej. Przed­sta­wi­ciele wy­ko­naw­cy ar­gu­men­tują, że przy­czyną tych o­póź­nień były m.in. nie­sprzy­ja­ją­ce wa­run­ki at­mos­fe­rycz­ne. In­we­stor uznał nie­któ­re z tych ar­gu­men­tów i na prze­ło­mie roku 2014 i 2015 zgo­dził się na prze­dłu­żenie ter­minu za­koń­cze­nia bu­do­wy do 12 stycz­nia br. Nie­stety ten ter­min nie zo­stał do­trzy­ma­ny. Ko­lej­ne daty po­da­wane przez wy­ko­naw­cę także nie przy­nio­sły za­koń­cze­nia prac.

W tej sy­tu­acji ZDW w Ka­to­wi­cach za­żą­dało wy­pła­ty kwoty gwa­ran­cji na­le­ży­tego wy­ko­na­nia kon­trak­tu w kwo­cie 4,076 mln zł. Pie­nią­dze te zo­stały wy­eg­zekwo­wa­ne i są na kon­cie ZDW w Ka­to­wi­cach.

do góry/span>