Tej nocy otwarto dla ruchu samochodowego i dla pieszych most na Sole w Żywcu. Powstał w miejsce starej przeprawy. W zeszłym roku stary obiekt rozebrano i w tym samym miejscu powstał jednoprzęsłowy most o rozpiętości 109,4 m, bez podpór w nurcie rzeki. Ma to duże znaczenie, bo Soła często wzbiera w tym miejscu i czasem dwa razy w roku, z powodu wysokiego stanu wody, stary most musiał być zamykany ze względów bezpieczeństwa.
Zgodnie z umową most powinien być oddany do użytku w połowie listopada 2014 roku. Opóźnienie jest efektem kłopotów z wykonawcą przedsięwzięcia, który nie był przygotowany do realizacji tego kontraktu.
– Firma spełniła wszystkie formalne wymogi określone w ustawie „Prawo zamówień publicznych”, nie mieliśmy zatem wyboru. Na wiosnę 2014 roku mieliśmy co prawda możliwość odstąpienia od umowy, ale gdybyśmy to zrobili, dzisiaj z pewnością nowego mostu by nie było – mówi Zbigniew Tabor, dyrektor ZDW w Katowicach.
Budowa nowego mostu jest częścią większej inwestycji – przebudowy układu komunikacyjnego śródmieścia Żywca. Oprócz mostu powstała nowa droga, która będzie spełniać rolę obwodnicy Żywca. Do użytku zostanie oddana za kilka tygodni. Całkowity koszt budowy mostu i obwodnicy wynosi ok. 38 mln zł, z czego 85% to dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007–2013.
To kolejna duża inwestycja w Żywcu prowadzona przez województwo śląskie. W latach 2010–2011 powstała północna obwodnica Żywca, połączona z przebudową fragmentu drogi wojewódzkiej 946 (ul. Krakowska w Żywcu). Zasadniczym obu inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Żywca.