24 czerwca 2014 r. w Żywcu, na posiedzeniu rady budowy, przedstawiciele ZDW w Katowicach i konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o. i Construcciones Rubau S.A., dokonali oceny zawansowania prac na budowie obwodnicy Żywca DW 945 i przebudowy mostu nad rzeką Sołą.
Po upływie 8 miesięcy od podpisania umowy i 5 miesięcy od rozpoczęcia robót budowlanych wykonawca, wspomniane konsorcjum firm, nie zniwelowało opóźnień w stosunku do harmonogramu robót i wcześniejszych deklaracji kierownictwa budowy i dyrekcji firm wchodzących w skład konsorcjum.
Jak informowaliśmy, umowa na wykonanie tych obiektów podpisana była 24 października ub. r. Tymczasem pierwsze roboty rozpoczęte zostały w styczniu br. W związku z tym powstały opóźnienia, które w zależności od branży wynoszą obecnie od 1 do 1,5 miesiąca.
Po monitach ZDW w Katowicach, konsorcjum Rubau i Rubau zadeklarowało zintensyfikowanie prac, by opóźnienia zniknęły. Tak się nie stało.
Nowy przebieg DW 945 oraz nowy most ma być ukończony za niespełna 5 miesięcy i istnieje ryzyko, że wykonawca nie dotrzyma umownego terminu realizacji inwestycji. Od dnia podpisania umowy upłynęło 63% czasu przeznaczonego na budowę, tymczasem zaawansowanie robót na 24 czerwca br. szacowane jest na ok. 30% .