Betonowanie mostu nad Odrą w Raciborzu zakończone

Dzisiaj, 24 listopada 2020 roku, zakończono betonowanie ósmego przęsła mostu nad rzeką Odrą w ciągu budowanej obwodnicy Raciborza (docelowo DW 935). Obiekt połączył dwa brzegi stając się nową przeprawą przez drugą pod względem wielkości rzekę w Polsce.

Nowa przeprawa przez Odrę, będzie trzecią po starym moście, nazywanym „zamkowym” i tą w ciągu ul. Piaskowej. Prócz tego w mieście funkcjonują dwie przeprawy przez Kanał Ulga. Tym samym nowy most będzie jedynym mostem na Odrze, na północ od centrum miasta w województwie śląskim. Kolejne znajdują się w województwie opolskim w miejscowości Utrata (odl. 30 km) i w ciągu DK 40 w Kędzierzynie-Koźlu. Na południe od Raciborza kolejne mosty na Odrze są w Krzyżanowicach (odl. 20 km), w ciągu DW 936 i w ciągu DK 78 w miejscowości Olza i na Granicy w Chałupkach.

Nowy obiekt jest elementem budowanej od sierpnia 2019 roku obwodnicy miasta, która będzie mieć niebagatelne znaczenie nie tylko dla miasta. Stanie się bowiem częścią Regionalnej Drogi Racibórz – Pszczyna. Przebieg tej trasy stanowić będzie nowy ślad Drogi Wojewódzkiej 935 łącząc Racibórz i Rybnik z autostradą A 1 i DK 1.

Obwodnica Raciborza stanowić będzie drogę publiczną o klasie GP (główna ruchu przyspieszonego), na odcinku od DK 45 do DW 919 o przekroju jednojezdniowym, na odcinku od DW 919 do DW 935 o przekroju dwujezdniowym. Koszt nowej drogi to prawie 270 mln zł, w tym 140 mln pochodzi z funduszy unijnych.

 

do góry/span>