Ekipy firm prowadzących bieżące utrzymanie dróg wojewódzkich administrowanych przez ZDW w Katowicach przystępują do prac związanych z likwidacją ubytków powstałych w nawierzchniach w trakcie zimy. Były one naprawiane „na zimno”, jednak trwałość takich napraw jest mała. Ale tylko w takiej technologii można naprawiać nawierzchnię zimą.
W tych dniach uruchamiane są wytwórnie mas bitumicznych, w związku z tym naprawy będą wykonywane „na gorąco”. Przewidujemy, że napraw tych nie będzie tej wiosny zbyt wiele, w porównaniu ze średnią wieloletnią. Nie tylko z powodu łagodnej zimy, ale także dlatego, że w listopadzie ub. roku wykonano szeregu napraw polegających na sfrezowaniu fragmentów jezdni i ułożeniu nakładki z wysokomodyfikowanego betonu asfaltowego mającego o wiele większą trwałość od zwykłych mas bitumicznych. Łącznie, te naprawy kosztowały w listopadzie 2019 roku 10,5 mln złotych. Przewidujemy, że obecne naprawy wiosenne kosztować będą około 500 tys. zł.
Dodatkowo wiosną tego roku przeprowadzone zostaną regulacje poboczy i oczyszczanie i odmulanie rowów przy drogach wojewódzkich, co ma kosztować około 8 mln zł.