Zbigniew Tabor w Radzie Naukowej IBDiM

Zbi­gniew Tabor, dy­rek­tor ZDW w Ka­to­wi­cach zo­stał po­woła­ny w skład Rady Nau­ko­wej In­sty­tu­tu Ba­daw­cze­go Dróg i Mo­stów w War­szawie.

ZDW w Ka­to­wi­cach od lat współ­pra­cu­je z IBDiM. Dzię­ki tej ko­ope­ra­cji moż­li­we było wdro­że­nie wielu no­wa­tor­skich tech­no­logii w za­kre­sie re­mon­tów i bu­do­wy dróg w sieci, którą ad­mi­nistru­je ZDW w Ka­to­wi­cach.

Spek­ta­ku­lar­nym przy­kła­dem tej współ­pra­cy była pierw­sza w Eu­ro­pie ocena no­śno­ści sieci dro­go­wej u­gię­cio­mie­rzem la­se­ro­wym TSD wy­ko­na­na przez IBDiM na dro­gach ad­mi­nistro­wanych przez ZDW w Ka­to­wi­cach.

 

ZDW w Katowicach jest też pionierem w stosowaniu asfaltu wysokomodyfikowanego (ang. HiMA – Highly Modified Asphalt). Technologia powstała w roku 2011 w USA. Już dwa lata później wykorzystano tę mieszankę po raz pierwszy w Polsce (i 6 w Europie) na DW 789 w Kaletach, a w 2014 r. na nowym wiadukcie w Kobiórze (DW 928). Od roku ubiegłego jest stosowana we wszystkich remontowanych i budowanych odcinkach dróg administrowanych przez ZDW w Katowicach.

Po­woła­nie dy­rek­tora ZDW w Ka­to­wi­cach w skład Rady Nau­ko­wej IBDiM jest e­fek­tem do­tych­cza­sowej do­brej współ­pra­cy i bę­dzie sprzy­jać wyznaczaniu nowych kierunków ba­daw­czych, które będą od­powia­dać na prak­tycz­ne pro­ble­my za­rzą­dzania dro­ga­mi i u­spraw­nią wdro­że­nia no­wocze­snych roz­wią­zań tech­no­logicz­nych.

 

do góry/span>