Kierownictwo budowy obwodnicy Pawłowic poinformowało, że zaawansowanie prac wynosi ponad 60 proc. i jest większe niż przewiduje to obowiązujący harmonogram o około czterech tygodni. Udało się utrzymać dobre tempo prac, mimo konieczności wykonania dodatkowych robót w związku z nieoczekiwaną słabą nośnością gruntu pod częścią nowej drogi.
Obwodnica połączy istniejącą DW 933 między Jastrzębiem-Zdrojem a Pawłowicami, pobiegnie na południe od tej miejscowości, wzdłuż istniejącej linii kolejowej i połączy się bezkolizyjnym węzłem z DK 81.
Po zakończeniu budowy DW 933 zmieni przebieg i nie będzie już ona prowadzić przez Pawłowice. Nowa droga liczyć będzie 2,83 km długości. Mieć będzie jedną jezdnię o szerokości 7 m i wyposażona będzie w drogi serwisowe. Stanie się ona częścią Drogowej Trasy Południowej.
Prócz prac ziemnych prowadzone są obecnie roboty przy budowie m.in. ekranów akustycznych, infrastruktury teletechnicznej, kanalizacji deszczowej i murów oporowych. Na sporych fragmentach drogi ułożone są już także prawie wszystkie warstwy konstrukcji drogi, wraz z bitumiczną warstwą wiążącą, co oznacza, że na tych odcinkach potrzeba ułożyć jedynie warstwę ścieralną.
Wykonawcą jest konsorcjum, którego liderem jest firma M-Silnice A.S. z Husowy koło Pardubic w Republice Czeskiej, a partnerem IMB Podbeskidzie Sp. z o. o. w Skoczowie. Koszt to prawie 90 mln złotych brutto. Umowa podpisana w grudniu 2014. Termin zakończenia budowy to jesień 2016 r.