Budowa żywieckiej obwodnicy i mostu na finiszu

W tym ty­go­dniu, w sie­dzibie Za­rzą­du Dróg Wo­je­wódz­kich w Ka­to­wi­cach od­by­ło się spo­tka­nie dy­rek­to­ra Zbi­gnie­wa Ta­bo­ra oraz kie­row­nika pro­jek­tu Zbi­gnie­wa Go­du­li ze stro­ny ZDW z pre­zesem Rubau Pol­ska Ste­fanem As­sa­no­wiczem i kie­row­nikiem bu­do­wy Jac­kiem Mły­nar­czykiem. Spot­ka­nie było po­świę­cone o­mó­wie­niu po­stę­pów prac na bu­do­wie śród­miej­skiej ob­wod­ni­cy Żywca(DW 945) i no­we­go mostu na Sole.

W u­bie­głym ty­go­dniu płyta no­we­go mostu na Sole zo­sta­ła pod­wie­szona do sta­lo­wych łuków. Tym samym za­koń­czy­ło się wzno­sze­nie jego kon­struk­cji. Tr­wa­ją przy­go­towa­nia do o­sta­tecz­nej re­gu­la­cji pod­wie­szenia, co zo­sta­nie wy­ko­na­ne po prze­pro­wa­dzeniu szcze­gó­ło­wych badań jego geo­metrii. Koń­czą się także przy­go­towa­nia do za­bez­pieczenia an­ty­ko­rozyj­ne­go mostu. Prób­ne ob­cią­że­nie jego u­stro­ju no­śne­go, pla­no­wane jest na 22 czerw­ca br., już po u­ło­że­niu na­wierzch­ni bi­tu­micz­nej.

W nie­dłu­gim cza­sie po­łożona bę­dzie także na­wierzch­nia jezd­ni w pół­otwar­tym tu­ne­lu bie­gną­cym wzdłuż rzeki.

We­dług de­kla­racji przed­sta­wi­cieli kon­sor­cjum Rubau i Rubau wszyst­kie prace przy bu­do­wie mostu i po­zosta­łych e­lemen­tów ob­ję­tych kon­trak­tem za­koń­czą się na prze­ło­mie czerw­ca i lipca br., a wy­ko­naw­ca dążyć bę­dzie, by stało się to jesz­cze w czerw­cu br. Trze­ba tu za­znaczyć, że za­koń­cze­nie bu­do­wy nie jest rów­no­znacz­ne z od­da­niem do u­żyt­ku nowej drogi i mostu. Pro­ce­du­ry od­biorowe i do­peł­nienie for­mal­no­ści prze­wi­dzia­nych pra­wem przez u­praw­nio­ne służ­by pań­stwo­we mogą trwać kilka ty­go­dni.

Przy­po­mnij­my, że pier­wot­nie in­we­sty­cja miała za­koń­czyć się 15 li­sto­pa­da 2014 r. Kilka ty­go­dni temu kon­sor­cjum Rubau i Rubau wy­po­wie­dzia­ło umowę z głów­nym pod­wy­konaw­cą, firmą KPRM. Kon­sor­cjum pod­ję­ło kroki, by pod­pi­sać nowe umowy z pod­wy­konaw­cami KPRM. To się udało i w o­stat­nich ty­go­dniach tempo prac wy­raź­nie przy­spie­szyło.

W tej chwi­li ZDW w Ka­to­wi­cach no­tu­je za­awan­so­wanie prac (w u­ję­ciu rze­czo­wym i fi­nan­so­wym) na pra­wie 80 proc. Za wszyst­kie prace wy­ko­na­ne i o­de­bra­ne, na które kon­sor­cjum Rubau i Rubau wy­sta­wi­ło fak­tu­ry, ZDW w Ka­to­wi­cach za­płaci­ło. Z in­for­ma­cji jakie do­cie­ra­ją do ZDW w Ka­to­wi­cach, KPRM jest wi­nien swym pod­wy­konaw­com i do­staw­com ok. 1,8 mln zł. Ste­fan As­sa­no­wicz, pre­zes Rubau Pol­ska po­in­for­mował, że kon­sor­cjum spła­ci­ło wszyst­kie swe zo­bowią­za­nia wobec KPRM wy­ni­ka­ją­ce z umowy na pod­wy­konaw­stwo.

do góry/span>