Od dziś na DW 912 obowiązuje zakaz ruchu dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 3,5 t. (za wyjątkiem autobusów obsługujących regularne linie komunikacji pasażerskie). Objazd wprowadzono ze względu na przedłużającą się budowę nowego wiaduktu nad torami kolejowymi w Żyglinie. Stary wiadukt jest w złym stanie technicznym, a ruch odbywa się tam wahadłowo.
Budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi w Żyglinie, w ciągu DW 912 rozpoczęła się w sierpniu ubiegłego roku. Wyłoniona w przetargu firma Mosty Chrzanów Sp. z o. o., zgodnie z umową miała wybudować wiadukt tymczasowy, rozebrać istniejący, wybudować nowy i rozebrać tymczasowy do listopada br. Koszt inwestycji to ok. 3,6 mln zł.
Firma ta, niestety w tym roku ogłosiła upadłość i przerwała roboty. Wiadukt tymczasowy jest prawie gotowy. Przed przerwaniem robót wykonawca wykonał prace za kwotę ok. 950 tys. zł, za co otrzymał wynagrodzenie.
ZDW w Katowicach przeprowadziło inwentaryzację inwestycji. Do syndyka skierowano postulat, by budową dokończyła firma Mosty Chrzanów Sp z o. o. pod zarządem syndyka. Niestety syndyk oświadczył, że nie będzie kontynuował budowy. Po ostatecznym rozliczeniu z syndykiem zostanie ogłoszony nowy przetarg na wybudowanie wiaduktu.
Bankructwo firmy Mosty Chrzanów Sp z o. o. przysporzyło także innych problemów. W Chruszczobrodzie, w ciągu DW 796 firma ta budowała na nasze zlecenie most nad rzeką Mitręgą. Także tu wybudowano most tymczasowy, który jest gotowy. Koszt tej inwestycji, która miała zakończyć się w tym roku, to 2,1 mln złotych (z tego wykonano prace za ok. 1,4 mln zł). Także w tym przypadku ZDW w Katowicach zapłaciło za wykonane prace i podobnie, po rozliczeniu się z syndykiem, ogłoszony będzie nowy przetarg na dokończenie budowy obiektu.