Zamknięcie wiaduktu w Kobiórze

Jutro, 5 li­sto­pa­da br. za­mknię­ty zo­sta­nie wia­dukt nad to­ra­mi ko­le­jowy­mi w Ko­bió­rze, w ciągu DW 928.
Zwią­za­ne to jest z roz­poczę­tą w czerw­cu br. roz­biór­ką sta­re­go i bu­do­wą no­we­go wia­duktu nad to­ra­mi ko­le­jowy­mi. Bę­dzie to  kon­struk­cja wy­ko­na­na w no­wocze­snej tech­no­logii i mniej­sza, co zmniej­szy kosz­ty jej u­trzy­ma­nia.

Bu­do­wa za­koń­czy się je­sienią 2014 r. W tym cza­sie u­rucho­miony zo­sta­nie prze­jazd przez tory ko­le­jowe w po­ziomie szyn. Bę­dzie on do­stęp­ny dla po­jaz­dów o­sobowych i au­to­busów. Po­jaz­dy o masie ponad 3,5 t (poza au­to­busami rej­so­wy­mi) ko­rzy­stać będą z ob­jaz­du przez Tychy.

Pa­saże­ro­wie po­cią­gów nie po­win­ni od­czuć kom­pli­ka­cji w po­dró­żowa­niu, bo linia ko­le­jowa bę­dzie w za­sadzie funk­cjo­nowa­ła bez zmian. Ewen­tu­al­ne za­mknię­cia linii ko­le­jowej będą mi­nimal­ne.

Warto dodać, że chod­niki na nowym wia­duk­cie będą miały sze­ro­kość 2 m. Z tym, że prawy chod­nik (pa­trząc od Ko­bió­ra w w kie­run­ku Mi­ko­łowa) bę­dzie prze­zna­czo­ny dla pie­szych, a lewy  dla ro­we­rzy­stów. Za­rów­no chod­nik, jak i ścież­ka ro­we­rowa od­dzie­lone będą od jezd­ni ba­rie­rami e­ner­go­chłon­ny­mi. Koszt bu­do­wy wia­duktu to ok. 12,3 mln zło­tych.

do góry/span>