Pierwsze warstwy asfaltobetonu na obwodnicy Pszczyny

Uło­żo­no pierw­sze war­stwy mas bi­tu­micz­nych na bu­do­wie pół­noc­nej ob­wod­ni­cy Psz­czy­ny. Do­dat­nie tem­pe­ra­tu­ry, sto­sun­ko­wo wy­so­kie jak na dru­gą po­ło­wę li­sto­pa­da, po­zwo­li­ły na wy­ko­na­nie tych ro­bót.

Fir­ma Stra­bag in­for­mu­je, że ro­bo­ty prze­bie­ga­ją zgod­nie z pla­nem. Bu­do­wa dro­gi roz­po­czę­ła się z po­cząt­kiem czerw­ca br. Nowa dro­ga o dłu­go­ści nie­co po­nad 4 km po­łą­czy DK 1 z DW 935 na gra­ni­cy Psz­czy­ny i gmi­ny Su­szec.

Wy­ko­naw­ca wzniósł już kor­pus dro­go­wy ob­wod­ni­cy na znacz­nej dłu­go­ści jej pla­no­wa­ne­go prze­bie­gu. Do wy­bu­do­wa­nia w przy­szłym roku po­zo­sta­ły jesz­cze czte­ry wia­duk­ty. Prze­bu­do­wy­wa­na jest ist­nie­ją­ca in­fra­struk­tu­ra tech­nicz­na na tra­sie ob­wod­ni­cy. Po­wsta­ną dwa nowe skrzy­żo­wa­nia z sy­gna­li­za­cją świetl­ną, któ­re umoż­li­wią po­łą­cze­nie ob­wod­ni­cy z ist­nie­ją­cą sie­cią dro­go­wą w tym re­jo­nie.

Wcze­śniej roz­po­czę­ła się bu­do­wa wę­zła ob­wod­ni­cy z DK 1 Po­wsta­ły już pod­po­ry wia­duk­tu oraz wjaz­dów i zjaz­dów z nie­go. Trwa mon­taż zbro­je­nia tych kon­struk­cji. Ca­ła ob­wod­ni­ca go­to­wa ma być na prze­ło­mie paź­dzier­ni­ka i li­sto­pa­da przy­szłe­go roku. Jej koszt wy­nie­sie nie­mal 106,9 mln zło­tych.

do góry/span>