Na budowie węzła północnej obwodnicy Pszczyny z drogą krajową nr 1 pojawiły się już podpory estakady. Przypomnijmy, że w marcu i kwietniu wydrążono w gruncie 105 kilkunastometrowych otworów, w których posadowiono zbrojone stalą betonowe pale. One stały się podstawą dla ław fundamentowych, na których z kolei wzniesione zostały filary podpór. Teraz filary zwieńczone zostały oczepami.
Kolejnym etapem wznoszenia konstrukcji podtrzymującej wiadukt nad DK 1 i zjazdami z niego będzie montaż tzw. ciosów podłożyskowych i samych łożysk. Elementy te będą przenosić obciążenia wiaduktu i estakad na filary.
Tempo prac jest dobre. To istotne, zważywszy na trudności jakie pojawiły się przed kilkoma tygodniami, gdy okazało się, że nośność gruntu pod rozebraną starą nawierzchnią jedni DK 1 jest niewystarczająca. Trzeba było wykonać dodatkowe prace i wzmocnić grunt. Udało się jednak tak zorganizować prace, by nie powstały opóźnienia. Dziś można powiedzieć, że to się udało.
Na sporej części remontowanej nawierzchni DK 1 ułożono już także nowe warstwy bitumiczne. W ciągu trzech ostatnich dni na jednym z odcinków jezdni wyłączonej z ruchu (kierunek Katowice – Bielsko-Biała) ułożono dwie warstwy podbudowy bitumicznej i warstwę wiążącą. Pozostała do ułożenia na tym fragmencie tylko nowa warstwa ścieralna.