Dobre tempo prac przy budowie obwodnicy Pszczyny

W ciągu niespełna dwóch tygodni od rozpoczęcia wierceń pod pale, które będą podtrzymywać wiadukt nad DK 1 wydrążono i zabetonowano 34 otwory. Na razie pale, których będzie 105 „nie wyszły” jeszcze ponad poziom gruntu. Powstały ich podziemne fragmenty zagłębione na kilkanaście metrów. Po przeprowadzeniu prób obciążeniowych i zyskaniu pewności, że mają odpowiednią nośność, na palach posadowiona zostanie ława fundamentowa, która stanie się podstawą dla konstrukcji podtrzymującej wiadukt.

 

Trwają też przygotowania do kolejnych etapów budowy. Otwory pod pale będą drążone także na terenach należących do kolei. Wkrótce powstanie także dodatkowe przejście dla pieszych przez DK 1, by piesi wygodnie i bezpiecznie mogli ominąć plac budowy, gdy maszyny i ekipy budowlane zajmą kolejną przestrzeń w okolicy ul. Katowickiej.

W najbliższym czasie wykonawca przystąpi do budowy przejazdów przez pas rozdzielający jezdnie DK 1, które będą potrzebne, gdy fragment jednej z jezdni (kierunek Katowice – Bielsko-Biała) będzie wyłączona z ruchu, a pojazdy poruszać się będą drugą jezdnią w obu kierunkach.

 

do góry/span>