W połowie grudnia br. zakończyła się przebudowa DW 935 w Suszcu trwała od jesieni ub. roku. Przebudowywane zostały wszystkie warstwy konstrukcyjne drogi, skrzyżowania, zjazdy do posesji i system odwodnienia na ponad sześciokilometrowym odcinku. Powstały także nowe chodniki. Koszt tego przedsięwzięcia to ponad 24 miliony złotych. Wykonawcą była firma Eurovia Central Europe SA.
Kolejny odcinek tej drogi, między Suszcem a Pszczyną remontowany był od wiosny tego roku. Prace zakończyły się 23 grudnia br. Także tu wymieniono warstwy konstrukcyjne drogi, wybudowano nowe chodniki i zjazdy do posesji. Przebudowa tego liczącego prawie 3,5 km fragmentu DW 935 kosztowała prawie 7,2 mln złotych. Przebudowę prowadziło PRDiM SA z Kędzierzyna-Koźla.
Trzeba powiedzieć, że stan DW 935 w tym rejonie był bardzo zły. W niektórych miejscach nawierzchnia składała się niemal z samych łat po prowadzonych przez wiele lat doraźnych naprawach. Ruch na tej drodze jest bardzo duży, bo łączy Pszczynę z Żorami i Rybnikiem. Po tym, kiedy oddano do użytku fragment autostrady A 1 między Gliwicami a Bełkiem znaczenie DW 935 jeszcze wzrosło, bo łączy autostradę z DK 1 w Pszczynie. Teraz podróżowanie tą trasą będzie komfortowe i bezpieczniejsze. Bezpieczniejsi są także piesi w Suszcu i pobliskich miejscowościach.
* * *
Zakończyła się także budowa ekranów dźwiękochłonnych, o które od lat postulowali mieszkańcy Ustronia i władze dzielnicy „Manhattan”. Wzniosło je wyłonione w przetargu konsorcjum firm ze Skawiny: PPHU „Eco-Acoustic” Sp. z o. o. i PBU „Gomibud” Sp. z o. o.
Ekrany powstały na długości 455 m, a ich koszt to 2,7 mln zł brutto.