Gotowa jest już dokumentacja projektowa północnej obwodnicy Pszczyny. Trwają czynności prawne zmierzające do uzyskania wszystkich, niezbędnych dokumentów potrzebnych do rozpoczęcia budowy nowej arterii.
To dobra wiadomość dla mieszkańców miasta i kierowców zmuszonych dziś przebijać się przez zakorkowane miasto. Północna obwodnica Pszczyny połączy drogę krajową nr 1 (bezkolizyjny węzeł powstanie obok salonu samochodowego Škody) z drogą wojewódzką nr 935 mniej więcej na granicy Pszczyny i gminy Suszec. W ten sposób jadący od strony Katowic w kierunku Suszca i Żor bezproblemowo ominą centrum miasta.
Będzie to drugi, po oddanym do użytku w ubiegłym roku przejeździe pod torami kolejowymi (ul. Bielska, DW 933) bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową w mieście.
ZDW w Katowicach wystąpiło niedawno do wojewody o czasowe wstrzymanie procedury uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Powody były czysto proceduralne. Do uzyskania zezwolenia potrzebna jest wcześniejsza decyzja o podziale jednej z działek. Fragment działki stanie się częścią pasa drogowego DK 1 i będzie się własnością skarbu państwa reprezentowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, a inna część wejdzie w skład obwodnicy i będzie stanowić będzie część pasa drogi wojewódzkiej stając się własnością Województwa Śląskiego. Bez dokonania tego podziału nie byłoby możliwe wcześniejsze uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
W przygotowaniach formalności przed rozpoczęciem tak skomplikowanej inwestycji występują setki tego typu spraw. Nie zawsze da się przewidzieć wszystkie terminy, w jakich poszczególne sprawy będą załatwione. Dość powiedzieć, że przy budowie obwodnicy nastąpi ingerencja w aż 481 działek. Część z nich będzie wykupiona pod drogę w całości lub w części, inne zajęte będą tylko na czas budowy.